1. nov 2020

hurjuhh

päiv inne suurt kõrraldamiseni kõrraldetü kontserti paistetiva mandli üles. nojah. ja es lää. olli teki all ja lürpsi tsäid. kaie ekraani päält ülekannõt. läts jo häste. a ma es saa sääl ollaq.

kihä om kuum, sõs jahtus jälki maha. egä säänest "lible-lible, teele-teele, palav... palav"-tunnet olõ-õi. et pidänu kõik aig sängün olõma. külmävärinä lihtsalõ ja liivätorm kurgun. tunnõ, et mul om nõnaneel ja tuu om veidi kitsukõnõ. umõhtigi om sjool nädälil pallo hädätarvilist planeeritü... karmoškaplaadi salvõstamine, kooriprooviq, kats esinemist. kõlisti eile 1220 pääle, kõik liiniq olliva hõivatü. nojah. 30 senti minut õks läts, kuna tutvustavat juttu oll joba minudi jagu. 

minä pettünü olõmidsõga, ku telehvooni är panni, mõtlõman, et mille puulpäivä pärastlõunal kõik liiniq kinni ommava

loie kankimäki mia raamatut "naaseq, kinkäst üüsiti mõtlõ" ja no nii hästi saa arvo päätegelädse uudishimust ja kiindumudsest blixeni karenisse. a jõudsõ allõs poole pääle, olõ-õi nii ammu proosat lugenu, et kuigi imelik - ja loomuligult kohati süütunnõ, et üldse oma aigu säändse luksusligu tegevüdsegä, nigu LUGÕMINE sisuta - klassikalinõ "kõikaigpiäproduktiivnõolõma"-tunne, mis vaihtõvahõl tagasi tulõ, hoolimata tuust, et ma üüse loitsu loe ja vileda harjaga tarõ iin maad pessä, hurjuhh. välän nakas külmäs minema, inemise, muumiq ja põrkna tahtva minnä uma urgu ärq. a määndsegil põhjusel talvõund täämbädsen ühiskonnan ei ole arvestadu mitte kohegi sisse. suurõq ravimi- ja toidulisandifirmaq elävägi tuust, et eestin ja viil mõneq riigin, kon talvõl päävävalgust ja põrknit vähe om, piät kõik aig kaema, et (d-, c-, b12-, q10- jms jms) vitamiini ei jätä võtmalda... kõik tiidvä, mis sõs juhtus.

kuigi sattusi nüüd võro keele fb grupi postitusi lugõma.... ruubitsiir ja tursla om mul küll edimäne kuulminõ. a hää et õks kuulsõ. egätahes ma nüüd plaani võro keelen kirotada mõnda aigu sjood blogi, 2.11-8.11 om võro keele nädäl ja saie ka täämbä uma võro keele agendi pusa kätte. ma nüüd siis joba alusti. p.s. võro keele bingo om vahva asi tetä: https://bingo.visitvoru.ee/et/bingo/vorokoso-vallakutso/8
(ma heräsi pisu hilda, et joba 22. kuupäiväst tuu mäng käü, es tiiäki, a no nüüd piä lihtsalõ kippõmbalt täütmä)


säändse vinüüli saimi, mmmmmmmm

Kommentaare ei ole: