1. jaan 2022

mm

 2022. selline arv siis. ja selline olemine. kuidagi hell alati iga aasta alguses, teades, et jaanuar on kõige melanhoolsem kuu. või kas on? äkki on mul lihtsalt harjumus teda nii näha - hetkel küll 1. jaanuari kõige trööstitum slaid kodutänaval - sulalume peale langenud natuke värskem vaibake (öösi), et natuke ilusam välja näeks. väike pingutus taevase taadi poolt, kuidagi armas.

aasta vahetumise järel tuleb alati suht ruttu otsa eluaasta vahetumine. rebid ühe vihikulehe ära ja tuleb uus asemele. ruuduline. jooned hurjuhh. eile rääkisime joosepiga sellest, kuidas elu mängukoopa ja newgroundsi ajal oli... vähem ärev? need keskkonnad olid ka sotsiaalmeedia, aga teistmoodi. ta oli ikkagi mäng. ma ei jõua ära öökida, kuidas reklaam töötab praegusel ajal. aga mida ma igatsen, on see uudishimulik tunne ja kohalolu neist aastatest. okei, okei, ma olin laps ja ei pidanud mmm muretsema paljude Täiskasvanuasjade pärast, nagu praegu, aga lihtsalt vähem müra. ja ma tean väga hästi, et saab piirata igasuguste asjade kasutamist, mm. lihtsalt tundub naljakas aeg praegu, mingi paikaloksumine - aga palju segajaid on, ja tulebki sõeluda välja midagi. midagiskit. hindan mingit rahu rohkem kui kunagi varem.

uusaastalubadusi ei anna, lihtsalt prooviks jätkata mingil rahunemise rajal. tahaks pikaks venitada ja laotada nahkhiire kombel nelja kanti üle toa ennast. mõtlen akadeemiliste kohustuste peale hetkel ja need jätavad külmaks. küllalt inimlik vist, et kohustused kipuvad külmaks jätma. paljud asjad jätavad soojaks ka: kallis kaaslane, kodulinn, lauapealne kuusk (kui see juba jõuab uude aastasse, on tal teine mekk küljes, mingi jõulumälestuse mekk, abba-happy-new-year-mekk), mingi aimdus oma põlvnemisest, tänulikkus esivanematele. kõigile eelmistele kaisadele, kes olen olnud.

inimestele, kes taipavad jäädvustada. paul mccartney (issand, see uus biitlite dokk).

aga sama soojaks jätab ka kibe lein, aastatekaupa turvalisusest väljakasvamine (et siseneda uutmoodi turvalisusse! enda loodusse. mis on ikka küllalt võõras riik), minevikust eemalolek. millelegi lähemalolek. millele? sellele, et mul oleks okei inimeste seas olla, suhelda, usaldada. abstraktne. jõuab. 
inimesele harilik põgeneda.

mu pinnakaap on minu arm ja tahan puhata

pidu ja pilli xoxo



Kommentaare ei ole: